Balonarile intestinale

Balonarile pot avea numeroase cauze – gazele se pot acumula in intestine din cauza inghitirii repetate de aer, in timpul proceselor de fermentatie a unor alimente, ca de exemplu fasole boabe, varza etc. De asemenea, un factor important care poate duce la aparitia balonarilor este stresul, la care se mai poate adauga depresia, anxietatea, consumul cronic de alcool, bere, cafea si tabagismul cronic. De foarte multe ori acest neajuns este determinat de consumul de cruditati, dar la fel de bine poate aparea si in cadrul unei alimentatii sanatoase din cauza unor deficiente de digestie – insuficiente ale echipamentelor enzimatice sau a sucurilor gastrice si biliare.

Preventie – reguli

 Se manânca incet, mestecând bine si indelung. Astfel se previne inghitirea aerului, iar bolul alimentar se formeaza bine, amestecându-se cu saliva si beneficiind de actiunea enzimei continuta de saliva.

 Mese mai dese si evitarea meselor copioase. Cele mai periculoase sunt acele „mese festive” când se manânca mult, mâncaruri grele, amestecate cu bauturi alcoolice si non-alcoolice: tarie, vin, bere, apa minerala, cafea, sucuri acidulate etc. Acest tip de masa poate duce direct la camera de garda, cu pancreatita acuta!

 Se recomanda evitarea alimentelor care produc balonari. Trebuie ca fiecare persoana sa isi verifice reactia proprie a organismului si sa depisteze alimentele care ii produc balonarea. Uneori, apare intoleranta la pâine proaspata, sau la produsele de panificatie care contin drojdie. Simpla inlaturare, sau diminuare a cantitatilor ingerate va rezolva problema!

 Inlocuirea legumelor crude cu cele pregatite prin fierbere, la abur sau la cuptor.

 Scurta plimbare dupa masa, ajuta tranzitul si poate preveni balonarea!