Cum organizezi programul celui mic

Nu-i usor sa fii parinte. Este, practic, un job fara pauze. Dar e mult prea frumos, asa incat uitam cat de greu ne este. Asadar, cum faci sa ii organizezi programul zilnic copilului tau astfel incat sa-i asiguri o crestere si o dezvoltare ca la carte? E simplu, trebuie sa tii cont de varsta si de nevoile sale specifice.

Cat sunt mici, se stie, au nevoie de somn ca sa creasca mari si voinici. Un nou-nascut doarme in jur de 16 ore pe zi (unii chiar mai mult), unele din somnuri fiind lungi, de 3 – 4 ore, altele mai scurte, de 45 minute. Asadar, cat sunt mici, nevoile lor sunt de somnic si papa. Pe masura ce cresc, dupa trei anisori, este nevoie si de alt fel de program care sa includa activitati in comunitate pentru a deprinde abilitati sociale si nu numai. Mersul la cresa sau la gradinita ar fi ideal, cateva ore pe zi. Somnul de dupa amiaza nu trebuie sa lipseasca la aceasta varsta. Obisnuiti copilul cu un program regulat al meselor. Ei trebuie sa aiba trei mese principale pe zi, micul dejun, pranzul si cina si doua gustari intre mese. De asemenea ritualul spalatului pe manute, pe dinti, baia de seara trebuie sa fie respectate cu sfintenie, asa se deprind bunele obiceiuri care o sa-l insoteasca intreaga viata. Orice copil trebuie sa petreaca timp afara, la aer, in fiecare zi, cu exceptia zilelor cand e mult prea frig sau mult prea cald afara. Ideal este sa se joace cu alti copii in parc. Incepand cu varsta de 3 ani, cel mic poate incerca anumite activitati, fie un sport, fie o activitate legata de arte, fiti atenti ce inclinatii are si indrumati-l spre ce i-ar placea. Odata cu inceperea scolii, unii parinti au tendinta de a exagera si de a supraincrca programul copillului cu activitati extrascolare. Amintiti-va ca este doar un copil si ca nu este cazul sa-l stresati sa faca performanta in toate domeniile. Lasati doar acele activitati care-i fac placere si nu-l epuizeaza si lasati-l sa aiba si timp liber, de joaca. Dar joaca afara, in aer liber, nu in fata computerului sau tabletei.