Dieta contra gripei si a racelii

Odata declansate aceste neplaceri sezoniere, nu-ti ramane decat sa astepti sa treaca, insa alimentatia e cel mai eficient sprijin pe durata simptomelor si, mai ales, inaintea aparitiei lor.

Ne place sa mancam copios – atat pentru satisfactia gustului cat si pentru rezistenta la frig in aceasta perioada, e adevarat –, insa tocmai acest lucru ne poate periclita imunitatea, daca nu suntem constienti de cateva aspecte. Iarna, in mod natural, organismul cere mai multa hrana decat vara, pentru ca doza suplimentara de calorii ajuta la mentinerea energiei si caldurii corporale. Cu toate astea, daca mesele excesive devin un obicei cotidian, sistemul digestiv este coplesit de cantitatea pe care i-o dam de prelucrat, iar rezultatul supraincarcarii nu are efecte pozitive. Cu cat mai consistent hraniti – credem noi – cu atat mai bine, insa secretul unei alimentatii corespunzatoare nevoilor de peste iarna este calitatea, si nu cantitatea. Ce inseamna acest lucru mai exact si cum anume il punem in practica? Iata cateva recomandari:

Alege ingrediente bogate caloric in mod natural, fara adaosuri artificiale si ultraprocesari. Exemple: fasole boabe, linte, naut, mazare. Se fierb bine si se prepara in mancaruri satioase, alaturi de alte vegetale, ca sa nu ingreuneze digestia.

Contrar ideii conform careia carnea consumata zilnic te face mai puternic/a, s-a constatat ca proteina animala in general produce aciditate in corp si, deci, subrezeste imunitatea. Pentru un organism robust la virusi si bacterii, consuma carne, lactate si oua de maximum doua – trei ori pe saptamana.

Ai liber la proteine vegetale, care s-au dovedit la fel de eficiente in intarirea corpului precum cele animale, dar fara efecte acide negative  pentru digestie. Sursele cele mai potrivite? Orice leguma si fruct le contine in diverse proportii, dar alege-le in primul rand pe cele romanesti, care sunt in sezon: morcov, telina, cartof, sfecla rosie, ceapa galbena sau verde, ridichi de luna, mere, pere etc.

Anumite alimente au calitati antibiotice si antimicrobiene in mod natural, si le poti consuma crude sau macerate: usturoi, catina, ghimbir, turmeric, miere organica.

Ceaiul din plante (in loc de cafea) sau un suc de citrice proaspat stors sunt elixiruri excelente pentru sanatate, acum si in orice sezon.