Intrebari si raspunsuri – februarie – martie 2018

farmacistul-raspundeCe poti face in cazul insomniilor?

Insomniile sunt o problema reala ce ne afecteza calitatea vietii, precum si activitatile zilnice. Din fericire, exista cateva metode pe care le putem aplica acasa pentru a obtine un somn odihnitor de  7 – 8 ore:

  • evitarea meselor tarzii si a cantitatilor mari de lichide cu cel putin doua ore inainte de culcare;
  • evitarea consumului de cafeina seara si a dulciurilor;
  • evitarea exercitiilor extenuante dupa ora 18:00;
  • pastrarea intunecata a incaperii; folosirea suplimentelor cu roinita, hamei, valeriana sau B6 sau a ceaiurilor de tei, hibiscus, melisa (proprietati sedative);
  • aromaterapia (uleiul esential de lavanda);
  • folosirea dopurilor de urechi si a mastilor de somn.

Cum putem preveni caderea parului?

Pierderea parului devine ingrijoratoare la pierderea a mai mult de 100 fire/zi. Iata cateva recomandari:

  • apeleaza la tehnici de relaxare (yoga, acupunctura, masaj, practicarea unui sport mind-body);
  • include in alimentatie surse naturale de acizi grasi Omega 3 si proteine;
  • evita curele de slabire drastice;
  • nu iti agresa parul, vopsindu-l si uscandu-l in mod repetat cu foehn-ul;
  • opteaza pentru formule farmaceutice complexe si masaj local.

Cum poti preveni  balonarea?

Balonarea sau acumularea de gaze la nivelul abdomenului inferior poate fi prevenita prin aplicarea urmatoarelor sfaturi:

  • evita mesele copioase, greu digerabile;
  • evita cruditatile, citricele (in special seara);
  • evita guma de mestecat;
  • nu consuma apa inainte de mese si in timpul lor;
  • nu vorbi in timpul mesei;
  • sunt utile complexele de enzime pancreatice si adjuvantele de secretie biliara.

Cum deosebim raceala de gripa?

La prima vedere, raceala si gripa au manifestari comune, dar fiecare are particularitati ce le diferentiaza una de cealalata. Raceala este de origine virala, are o durata mai scurta si un debut mai putin agresiv, caracterizat prin stari de oboseala, frison, dureri de cap, scurgeri nazale abundente, stranut si dureri usoare in gat, in timp ce gripa debuteaza violent cu febra  (39 – 40), dureri musculare, dureri puternice in gat (senzatie de „rosu in gat”) si tuse care persista pana la doua saptamani.

Cum poti preveni  infectiile urinare?

In cazul cistitelor recurente putem recurge la cateva metode preventive precum:

  • administratrea extractului concentrat de merisor (sursa de principii active antioxidante, antiinflamatorii si capilarotonice pentru a sprijini un flux urinar continuu);
  • consum crescut de lichide (min 2 l/zi de ceaiuri  cu profil diuretic: coada calului, matase de porumb, codite de cirese) si neignorarea senzatiei de urinare;
  • administrarea de vitamina C (acidifiaza pH-ul local, scazand aderenta tulpinilor de E. coli la nivelul cailor de eliminare);
  • evitarea unei alimentatii condimentate si respectarea normelor de igiena.