Lupta impotriva imbatranirii!

cover-site-imbatranirePentru ca ne dorim sa fim cat mai mult timp alaturi de cei dragi, pentru ca iubim viata si nu in ultimul rand, pentru ca ne place sa avem grija de noi, suntem interesati sa intarziem cat de mult putem semnele batranetii.

Iti doresti ca varsta ta sa fie doar o cifra, iar anii care se adauga sa nu se resimta in starea ta de sanatate? In acest articol vei gasi sfaturi deosebit de pretioase pentru a tine la distanta neplacerile batranetii.

Rolul antioxidantilo

Una dintre cauzele principale ale imbatranirii o reprezinta atacurile radicalilor liberi si scaderea antioxidantilor protectori. Pentru a mari capacitatea de aparare a sistemului imunitar este nevoie de un aport suplimentar de alimente sau suplimente bogate in vitamine antioxidante: vitamina A, E, C, coenzima Q 10. Vitamina C este benefica regenerarii pielii, intrucat intervine in formarea colagenului. Rolul sau antioxidant a fost demonstrat in prevenirea bolilor cardiace si a cancerului pulmonar. Vitamina E participa la protejarea globulelor rosii si a tesuturilor organismului. Coenzima Q10 este cunoscuta datorita rolului sau de a produce energie si pentru functia sa antioxidanta, mai ales in protejarea membranelor mitocondriilor. Nu doar vitaminele au rol antioxidant, ci si mineralele, in special zincul si seleniul. Seleniul poate repara daunele provocate ADN-ului de un exces de radicali liberi, iar zincul participa la functionarea sistemului imunitar.

Dieta pentru longevitate

 

Ceea ce mancam ne afecteaza direct sanatatea si speranta de viata, influentand riscul de boli cardiace, de cancer si alte probleme legate de inaintarea in varsta. In dieta ta zilnica nu trebuie sa lipseasca alimente din trei grupuri majore: fructe si legume antioxidante (caise, avocado, fructe de padure, morcovi, legume verzi, usturoi, sfecla, broccoli), proteine (produse de soia), carne slaba (pui, curcan) si grasimi sanatoase (peste slab, ulei de masline, nuci etc.) – acestea ofera aminoacizi esentiali care mentin si apara celulele corpului, cereale integrale, legume si alti carbohidrati plini de fibre care combat cancerul.

 

Renunta la fumat!

Nu este o noutate: fumatul te imbatraneste! Nu numai ca afecteaza calitatea pielii, dar mareste riscul de cancer si boli cardiace. In schimb, renuntarea la tutun aduce cu sine beneficii imediate. In doar o saptamana dupa renuntarea la fumat scade riscul de moarte printr-un atac de cord. Cinci ani mai tarziu, riscul de atac de cord este similar cu cel al unei persoane care nu a fumat niciodata!